אתם צעד אחת ממרפסת החלומות!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

    תוספת מרפסת לבניין קיים

    שוקלים להוסיף מרפסת לדירה? קבלו את המדריך שיסייע לכם בתהליך

    ריבוי מרפסות בחזיתות בנייני מגורים הפך בשנים האחרונות לאופנה של ממש ונדמה שמי שבדירתו אין מרפסת, נשאר מאחור על כל המשתמע מכך.

    החלטתם שגם אתם רוצים להתקדם? זה נשמע לכם מסובך? מהיכן מתחילים? מה עושים? המשיכו לקרוא ועד מהרה תבינו שהעניין הרבה יותר פשוט מכפי שניתן לחשוב.

    מרפסת שמש – להכניס את השמש הביתה

    בוודאי שמעתם וקראתם לא פעם על מרפסות שמש.

    מרפסת שמש היא מרפסת פתוחה אליה יוצאים מתוך הדירה. היא נקראת כך משום חשיפתה הפוטנציאלית לשמש בשל היותה פתוחה, אך כמובן שניתן להגן עליה מפני השמש.

    מרפסת פתוחה מוסיפה לכל דירה שטח אותו ניתן לנצל כגינה, מקום אירוח, שטח אחסון ועוד.

    תארו לעצמכם שאתם חוזרים עייפים מיום עבודה מתיש ובמקום לצאת לרחוב ולשאוף אויר צח, אתם פשוט פותחים את הדלת למרפסת ויוצאים החוצה מבלי לצאת מהדירה.

    נוף, אויר צח, צמחיה ששתלתם במרפסת – הכל בחוץ, אך בה בעת בפנים מבלי שיהיה צורך לתכנן יציאה החוצה.

    ישראל נהנית מימים יבשים שטופי שמש ברוב השנה, מה שמאפשר ליהנות ולנצל את המרפסת בצורה הטובה ביותר.

    תוספת מרפסת – מדוע זה כדאי?

    יש לכך שתי סיבות עיקריות:

    ראשית, הוספת מרפסת לדירה משדרגת את איכות החיים של הדיירים כפי שניתן היה לקרוא בסעיף הקודם.

    שנית, הוספת מרפסת לדירה תעלה את ערכה בשל השטח הנוסף ובשל שדרוג חוויית המגורים, כך שעלות המרפסת תכוסה, אף ברווח, בחישוב כלכלי פשוט.

    הכלל הראשון לחסכון בעלויות – אל תשמרו את הרעיון לעצמכם בלבד

    אם אתם מתגוררים בבית משותף, הכלל הבסיסי אותו תרצו לקיים יהיה לשתף את השכנים ברעיון הוספת המרפסת. ככל ששכנים רבים יותר יצטרפו לפרוייקט, כך תוזילו את העלות גם משום שכמות מייצרת כח קניה וגם מאחר שחלק מהעלויות הכרוכות בהוספת מרפסת מתחלקות בין יחידות דיור רבות יותר, מה שמוזיל את העלות.

    בנוסף, אם כל הדיירים יהיו מעוניינים בהוספת מרפסות, זה יקל על קבלת ההיתרים מהרשות המקומית.

    גם אם לא כל הדיירים יהיו מעוניינים בהוספת מרפסת, עדיין יתכן שתוכלו להוסיף מרפסת לדירתכם אם תקבלו הסכמה בכתב של לפחות 75% מבעלי הדירות בבניין.

    מה גודל המרפסת?

    הנושא איננו נתון לשיקול דעתכם ומוגבל על ידי החוק.

    גודל מקסימלי ממוצע של מרפסת בבית משותף: 12 מ”ר ולעיתים יגדל ל-14 מ”ר.

    מרפסת בגודל זה לא תחוייב בארנונה וברוב המקרים גם לא בהיטל השבחה.

    אלו שיטות בניה קיימות?

    בישראל קיימות שתי שיטות בניה (פלדה – תלויות / בטון) שיש להן בין היתר השלכה על משך הבניה ועלותה.

    מרפסת פלדה – מדובר במרפסת קלה וחזקה הנבנית בתקופה קצרה תוך הפרעה מינימלית לשגרת החיים של הדיירים וזאת משום שהמרפסת מיוצרת מחוץ לאתר הבניה ומובאת למקום להרכבה נקיה ובטוחה!

    מה השיטה המתאימה לכם ומה השיקולים שאמורים להנחות אתכם?

    התייעצו עם הקבלן. לא תמיד הנושא נתון לבחירתכם.

    העיצוב חשוב, אל תמעיטו מערכו.

    עיצוב המרפסת לפי טעמכם ישפיע לא רק על ההיבט הויזואלי אלא גם על הפונקציונאליות של המרפסת, על הנוחות ובמידה מסויימת גם על העלות.

    מה תהיה רמת הגימור בה תהיו מעוניינים? באיזה סוג ריצוף תשתמשו? כמה נקודות חשמל תפזרו במרפסת? באיזה מעקה תהיו מעוניינים? זכוכית? לבנים? מתכת?

    האפשרויות רבות ומגוונות וקבלן מקצועי ישמח לפרט את האפשרויות העומדות בפניכם.

    לאלד יזמות ובניה נסיון של שנים רבות בהוספת מרפסות לבנייני מגורים בכל רחבי הארץ.

    נשמח להיפגש עמכם ללא כל התחייבות מצדכם על מנת להציג בפניכם את האפשרויות הקיימות להוספת מרפסת.

    הנכם מוזמנים ליצור קשר עוד היום.

    תוספת מרפסת לבניין קיים – הטיפים שלא תרצו להחמיץ

    סיור ברחובות ערי ישראל יחשוף תופעה נפוצה של הוספת מרפסות לבתי מגורים, שהפכה לאופנה של ממש.

    החלטתם להצטרף לאופנה ולא להישאר מאחור? זה הזמן לשקול הוספת מרפסת לדירתכם. הוספת מרפסת פלדה / תלויה מהווה צעד משמעותי, שדרוג של ממש שישביח את ערך דירתכם וישפר את איכות החיים שלכם בצורה משמעותית ולכן חשוב לתכנן את המהלך בצורה הטובה ביותר האפשרית.

    אז מהיכן מתחילים? איך מניעים את המהלך של הוספת מרפסת? על מה כדאי להקפיד?

    להלן, כמה טיפים והדגשים שיוכלו לסייע לכם.

    הטיפ הראשון שלנו מתייחס לבחירת הקבלן. לקבלן המבצע יש השפעה מכרעת על הפרויקט והוא בעצם הגורם החשוב ביותר שיקבע את מידת הצלחתו. יש בשוק לא מעט קבלנים וחשוב לבחור בקבלן המתאים. ניתן לעשות זאת באמצעות המלצות של לקוחות קיימים, עיון בגלריית העבודות שביצע הקבלן ואף ביקור בפרויקטים שהסתיימו, התרשמות מאיכות העבודה והחומרים, שיחות עם הלקוחות לקבלת התרשמותם מאיכות העבודה של הקבלן, עמידתו בלוחות הזמנים ובשאר התחייבויותיו ועוד. חשוב לא לוותר על שלב זה, על מנת לוודא בחירת קבלן נכונה.

    טיפ נוסף מתייחס לעיצוב המרפסת

    קבלת החלטה על הוספת מרפסת איננה עניין של מה בכך ולכן חשוב שתהיו שלמים עם ההחלטה ותעשו את המיטב על מנת להבטיח הנאה מושלמת מהמוצר המוגמר.

    בעידן בו המידע נגיש לכולם באמצעות האינטרנט, מומלץ לבקר באתרים שונים, לעיין בגלריות עבודות של מגוון קבלנים ולקבל רעיונות עיצוביים המתייחסים לנושאים כגון סוג החיפוי, הריצוף – האם תעדיפו קרמיקה או דק, סוג המעקה בהיקף המרפסת – האם יהיה מעקה זכוכית או ברזל ועוד אלמנטים עיצוביים שיתרמו להנאתכם מהמרפסת.

    קבלת החלטה על הוספת מרפסת איננה עניין של מה בכך ולכן חשוב שתהיו שלמים עם ההחלטה ותעשו את המיטב על מנת להבטיח הנאה מושלמת מהמוצר המוגמר.

    בעידן בו המידע נגיש לכולם באמצעות האינטרנט, מומלץ לבקר באתרים שונים, לעיין בגלריות עבודות של מגוון קבלנים ולקבל רעיונות עיצוביים המתייחסים לנושאים כגון סוג החיפוי, הריצוף – האם תעדיפו קרמיקה או דק, סוג המעקה בהיקף המרפסת – האם יהיה מעקה זכוכית או ברזל ועוד אלמנטים עיצוביים שיתרמו להנאתכם מהמרפסת.

    תוספת מרפסת לבניין קיים – חשוב לדעת

    הטיפ הטוב והמועיל ביותר שנוכל לתת לכם יהיה לשכנע כמה שיותר שכנים להצטרף לפרויקט. ככל שדיירים רבים יותר ייטלו חלק, העלות תפחת – הן משום כח הקניה והן משום שהעלויות פוחתות כשנבנות יחידות רבות יותר. בנוסף אם כל דיירי הבניין ישתתפו בפרויקט, הבניין ייראה יפה יותר משום האחידות המושגת באמצעות מרפסות בכל הדירות וגם יהיה קל יותר להשיג היתרים מהרשות המקומית כשכל הבניין משתתף.

    עצה אחרונה שניתן לכם על מנת לסייע לכם בקבלת ההחלטה על הוספת מרפסת שמש לדירתכם נוגעת להשבחת ערך הדירה שלכם.

    אם תבדקו את ערך דירתכם כעת ותבקשו הערכה לגבי שווי הדירה לאחר הוספת המרפסת תגלו שערכה של הדירה בשוק הדירות יגדל בעקבות השדרוג, בסכום שלא רק שיכסה את עלות הוספת המרפסת אלא אף יביא לרווח כלכלי.

    תוספת מרפסת לבניין מגורים – כך תבחרו את הקבלן המבצע

    כיום, ניתן לראות כיצד ללא מעט בניינים נוספות מרפסות. מדובר באופנה שהולכת ומתפשטת ברחובות ערינו וזאת בשל הערך המוסף המשמעותי שמביאה עימה מרפסת שכזאת לבעל הדירה. הגדלת שטח הדירה בעקבות הוספת המרפסת מביאה להשבחת ערכה ובה בעת משפרת את סיכויי המכירה שלה בשוק.

    במקביל, הוספת מרפסת לדירה משדרגת את איכות החיים של הדיירים, במיוחד במדינה כמו ישראל שמזג האוויר השורר בה במרבית ימות השנה מאפשר ליהנות ממנה ללא הפסקה. כך שדומה כי בין אם מוסיפים מרפסת שמש פלדה ובין אם מדובר בהוספת מרפסת בטון, יותר ויותר בעלי דירות מתעניינים באפשרות להוסיף מרפסות לבניין המגורים.

    ברגע שהתקבלה החלטה עקרונית בתמיכת רוב דיירי הבניין להוסיף מרפסת, מתחיל שלב הביצוע המעשי של הפיכת החלום למציאות. בראש ובראשונה, יש לבחור בקבלן המבצע. איכות הקבלן בו בוחרים יכולה לקבוע האם הפרויקט יתבצע לשביעות רצונם המלאה של בעלי הדירות או שמא נועד חלילה לכשלון.

    תוספת מרפסת – כיצד בוחרים בקבלן המתאים?

    ראשית, חשוב לבחור בקבלן בעל נסיון, כזה שמאחוריו פרויקטים רבים של הוספת מרפסות. אף אחד לא ירצה שהקבלן יצבור את נסיונו על חשבונו וכולם מעדיפים לקבל קבלן בשל ובוגר שהשלים בהצלחה פרויקטים דומים. קבלן מנוסה עם לקוחות מרוצים יכול להביא עימו המלצות, לאפשר ללקוחות החדשים לשוחח עם לקוחות ותיקים ולהתרשם מהנסיון שצברו עם הקבלן ואף לבקר בבניינים בהם הקבלן ביצע פרויקט הוספת מרפסות פלדה או בטון ולהתרשם.

    בעת ביקור בפרויקטים קודמים, חשוב לבחון את איכות העבודה. ניתן להתרשם גם מעיצוב המרפסת ולבחון האם הושקעה בעיצוב מחשבה של בעל מקצוע מיומן.

    נושא נוסף שכדאי לשים אליו לב הינו איכות החומרים. נכון אמנם שיכולתו של מי שאיננו בקיא בתחום לשפוט את איכות החומרים מוגבלת, אך גם אדם לא מקצועי יוכל להבחין בחומרים בלתי איכותיים שכבר אחרי מן קצר מתחילים להראות סימני שחיקה. בנוסף, חשוב לשוחח עם לקוחות של אותו קבלן ולקבל מהם מושג על התהליך שעברו.

    האם הקבלן היה קשוב לצרכיהם ורצונותיהם? האם היה יצירתי והציע פתרונות לבעיות שהעלו?

    תוספת מרפסת – מספר דגשים חשובים

    האם הפרויקט התנהל על מי מנוחות, תוך היצמדות ללוחות הזמנים שנקבעו או שהיה צורך לרדוף אחרי הקבלן?

    האם ניתן היה לדבר עם הקבלן תוך כדי ביצוע הפרויקט ולקבל מענה לבעיות שהתעוררו?

    האם הקבלן עמד לרשות הדיירים לתיקונים במידת הצורך, גם לאחר סיום הפרויקט?

    תשובות מספקות לשאלות אלו ואחרות יכולות לאפשר לכל מי שחושב על הוספת מרפסת לדעת האם הוא בחר בקבלן הנכון.

    הוספת מרפסת כרוכה בהוצאה לא קטנה ובהפרעה לשגרת החיים ולכן חשוב שהפרויקט יתבצע בדיוק כמתוכנן וכמובטח ובזמן הקצר ביותר האפשרי.

    לנו, אלד יזמות ובניה, נסיון של שנים רבות בהוספת מרפסות תלויות ומרפסות בטון בכל רחבי הארץ ולקוחות מרוצים רבים שישמחו להמליץ עלינו ולאפשר למעוניינים בכך להתרשם מאתנו ומהעבודות שבצענו.

    אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר עוד היום ולקבוע עמנו פגישת היכרות.

    תוספת מרפסת – האם נדרש היתר בניה?

    הוספת מרפסת הינה תוספת בניה לכל דבר ולכן דורשת היתר בניה לפני שניתן להתחיל בעבודה. היתר בניה נועד להבטיח שתוספת הבניה – הוספת מרפסת במקרה שלנו – עומדת בתקני הבניה שנקבעו על ידי הרשות המקומית, כך שכולם יהיו כפופים לאותם כללי משחק ולא יווצר מצב שכל אחד עושה את הטוב בעיניו כשהרשות המקומית מאבדת שליטה על הנעשה בתחומה.

    לצורך קבלת היתר הבניה, יש צורך להכין ולהגיש לועדה המקומית לתכנון ובניה של הרשות המקומית מפרט טכני בשילוב תכנית בניה וקונסטרוקציה. רק כך תוכל הועדה לשקול האם התכנית המוגשת לה עומדת בתקנים ובתנאים שנקבעו על ידי הרשות וניתן להעניק היתר בניה שיאפשר ביצוע פרויקט הוספת המרפסות.

    על מנת לייעל את התהליך ולא להסתבך בפניות חוזרות ונשנות לועדה המקומית לתכנון ובניה בשל אי הגשת החומר בצורה נאותה שתאפשר לועדה להוציא את היתר הבניה, מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע ורצוי כאלו המנוסים בפרויקטים מסוג זה באותה רשות מקומית, מכירים את כללי המשחק ואת הגורמים הרלוונטיים ויודעים כיצד לפעול ואיך להגיש את החומר בצורה שתבטיח אישור מהיר וחלק של הפניה וקבלת היתר בניה בלי עיכובים מיותרים.

    תוספת מרפסת – אלד מרפסות שמש

    כמובן שאם אין הסכמה בין הדיירים על הוספת המרפסות ומועלות הסתייגויות, התהליך יתארך הן משום דיונים חוזרים ונשנים בועדה המקומית לתכנון ובניה והן משום הצורך להתדיין בבתי המשפט, במקרים קיצוניים.

    לאלד יזמות ובניה נסיון של שנים רבות בהוספת מרפסות לבתי מגורים בחיפה והקריות.

    היכרותנו עם תקני הבניה המקומיים וההתנהלות בועדות המקומיות לתכנון ובניה של הרשויות המקומיות באזור הצפון, כל אלו ישפרו את הסיכוי להשיג את אישור הבניה בצורה מהירה וחלקה יותר עם עיכובים מינימליים.

    פנו אלינו עוד היום ולא תתאכזבו.

    תוספת מרפסת לבניין ישן

    אם אתם גרים בדירה או שיש בבעלותכם דירה בבניין ללא מרפסות ואתם חולמים על מרפסת בדירה, מאמר זה הוא בדיוק בשבילכם! כאן יסבירו המומחים של אלד על כל מה שצריך לדעת לגבי תוספת מרפסת לבניין מתוך הניסיון הרב שהצטבר לאחר ליווי תהליכים רבים של הוספת מרפסות בבניינים לאורך השנים!

    תוספת מרפסת לבניין קיים עם המומחים

    תחום הבנייה והשיפוצים הוא תחום ההתמחות שלנו כבר הרבה שנים ואנו – הצוות המקצועי של אלד, נשמח לשתף אתכם בכל המסקנות שהגענו אליהן לאורך השנים ולעזור לכם בעזרתן לצאת לתהליך ההוספה בביטחון מלא. אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולקבל את הפרטים המלאים לגבי תהליך העבודה שלנו בפרויקטים של תוספת מרפסת לבניין.

    מידע חיוני על תוספת מרפסת לבניין

    הוספה של מרפסת מעלה משמעותית את ערך הדירה, היות שהיא משפיעה על הביקוש שלה. כדי להוסיף מרפסת בבניין נדרש אישור של הרשות המקומית, אליה הבניין שייך. האישור להוסיף מרפסת אחת בבניין הוא קשה מאוד להשגה, אבל כאשר הכוונה היא להוסיף מרפסות לכל הדירות בבניין, הרבה יותר קל לקבל את האישור המיוחל מהרשות העירונית הרלוונטית.

    אמנם קשה מאוד לקבל הסכמה מלאה של 100% מדיירי הבניין, אבל הבשורה הטובה היא, שאתם צריכים אישור בחתימה רק של 75% כדי שהבקשה תעלה לבדיקה. כל דייר שאיננו מעוניין בהוספת מרפסת בדירתו רשאי להגיש התנגדות מנומקת לרשות העירונית. במידה והנימוק לא מספיק משמעותי, ההתנגדות תידחה.

    חשוב לקחת בחשבון את האפשרות לכך, שהסבירות לכך שיעלו התנגדויות מבין דיירי הבניין היא גבוהה, לנשום עמוק ולהגיב באופן מכבד. כך תוכלו למנוע סכסוכי שכנים נפוצים ומיותרים. הדרך הטובה ביותר להגדיל את אחוזי ההסכמה היא על ידי הצגת היתרונות של המרפסת בפני השכנים: עלייה משמעותית של ערך הדירה, רמת חיים גבוהה יותר וכך הלאה במידה ושכן מסוים לא מוכן להוסיף מרפסת בדירה שלו, שאר הדיירים יוכלו ליהנות ממרפסת גדולה יותר בזכות השטח המאושר לבנייה שלו מנוצל על ידו.

    image
    מאמרים נוספים
    post-image
    מרפסת מיוחדת - כך תוכלו להרגיש את השמש

    אז למה להשקיע עם הוספת מרפסת שמש אתם שואלים? יש לנו כמה סיבות טובות לכך....

    המשך קריאה >
    post-image
    השלבים השונים עד להקמה של מרפסת

    בעת רכישה של דירה לא תמיד יש לנו את הכסף הדרוש כדי לשפץ אותה ולהפוך...

    המשך קריאה >
    post-image
    מוצר פופולרי המשמש ענפי תעשייה רבים

    בטון משמש את ענפי התעשייה השונים עוד מראשית המהפכה התעשייתית. השם הגיע אלינו מהמילה הצרפתית...

    המשך קריאה >